Trzy minuty i ani sekundy dłużej! Taki czas musi wystarczyć, aby zaprezentować swój pomysł, wygłosić tezę i poprzeć ją argumentami czy przedstawić prezentację ze slajdami. Zapraszamy do wzięcia udziału w 3-minutowych sesjach. 

Nie od dziś wiadomo, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Dlatego uczestnicy 3-minutowych sesji powinni postarać się jak najpełniej wykorzystać szansę na przykucie uwagi słuchaczy w czasie, gdy jest ona najbardziej wyostrzona. Czas każdego wystąpienia będzie skrupulatnie mierzony stoperem. Prezentowany komunikat powinien być wciągający i emocjonujący! Podczas prezentacji można wspierać się wizualizacjami. 
Jeśli czas pozwoli, szansę na 3-minutowe wystąpienie będą mieli również chętni z publiczności. Spontaniczny komentarz do prelekcji poprzednika czy do prezentacji lub wnioski z konferencji z pewnością ożywią sesję. Zachęcamy do wzięcia udziału! 


SESJA 1: Open Access i modele publikacyjne

Czy nauka może być otwarta dla wszystkich? Organizacja wydarzeń w open access wobec wykluczeń i niepełnosprawności – Kinga Kamińska (Ośrodek Badawczy Facta Ficta)

Otwarte czy zamknięte? Przypadek polskich czasopism z bibliotekoznawstwa i informacji naukowej – Joanna Błasiok (Politechnika Gdańska)

Skuteczne praktyki pracy z autorem w modelu open access – Joanna Brońka (Ośrodek Badawczy Facta Ficta)

Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu uczestnikiem projektu EODOPEN – doświadczenia upowszechniania otwartego dostępu do zbiorów – Kamila Perlik (Biblioteka Uniwersytecka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)

SESJA 2: Open Research Data

Ambasadorzy otwartej nauki – Dominika Czyżak (Biblioteka Uniwersytecka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)

Czy sztuczna inteligencja zastąpi data stewardów? – Agnieszka Wasilewska (Biblioteka Uniwersytetu Gdańskiego)

Oddajcie mi moje dane! Czyli między teorią a praktyką otwierania danych – Maria Kuczkowska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

ReadMe or not ReadMe – that is the question – Zbigniew Ruszczyk (Biblioteka Uniwersytetu Gdańskiego)

Zarządzanie danymi badawczymi na Polskiej Platformie Medycznej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu – Justyna Zawada (Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu)

SESJA 3: Polityki instytucjonalne

Open access w Politechnice Śląskiej – dr hab. Frączek Renata (Politechnika Śląska)

Gdzie kończą się działania pozorowane a zaczyna prawdziwa polityka otwartego dostępu? Wybrane przykłady – Grzegorz Szczypa (Biblioteka Główna Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej)

Mała uczelnia – duże problemy. Bariery psychologiczne i technologiczne w rejestracji dorobku publikacyjnego w „młodych” uniwersytetach – dr Małgorzata Bańkowska (Akademia Kaliska im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego)

Remake czy upgrade? Zmiany w polityce otwartości na Politechnice Lubelskiej – Monika Szarama (Politechnika Lubelska)

Jak otwieramy naukę na UEW – Barbara Grzelczak (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)